Het kleedje dat rechtstreeks naar de kast verhuist...

Een aantal weken geleden zag ik bij Compagnie M een blogpost verschijnen over een verjaardagskleedje voor één van haar dochters. Een Maggie Mae van Shwin Designs!
Ik was op slag verliefd op het patroon en dacht: Perfect voor mijn dochter. Dit was voor ik besliste om geen kleedjes meer te maken voor haar, aangezien ze toch maar in de kast blijven hangen.

Dus ik kocht het patroon, printte alles uit en begon te tekenen.
Mijn dochter is 3, dus tekende ik een T4, aangezien ik die maat voor de meeste dingen gebruik.

Ik had thuis nog een prachtig stofje liggen van Petit Pan, dat ik aankocht via een groepsaankoop. En op het stoffenspektakel kocht ik nog een oranje kleurig  katoentje van Soft Cactus (Coloured Windows Oranje), als contraststof.
Prachtige combinatie, al zeg ik het zelf.

Ik knipte ook meteen de stof, maar legde toen alles aan de kant.

Twee weken later begon ik eraan! Vol goede moed, naar een veelbelovend resultaat. En ja hoor, het is prachtig!!

De zakjes in de zijnaad maakte ik in de contraststof, dat zorgt voor een extra leuk accentje.
Voor de sluiting gebruikte ik 2 kleuren kamsnaps, voor een speelser effect.


De zoom liet ik nog zo, tot dochterlief het zou passen, zo was ik zeker van de lengte.
MAAR... Ze wil het kleed niet passen, ze vindt het helemaal niet mooi!
Dus, helaas geen aan-foto's.
Dit kleedje gaat rechtstreeks haar kast in, in de hoop dat ze het deze zomer toch wil dragen...

Na dit fiasco nam ik het besluit, ik maak geen kleedjes meer voor mijn dochter.
Behalve dan dat ene in dat prachtige Bambiblauw paneel voor een communiefeest. Haar nichtje krijgt dan net hetzelfde kleedje, en stiekem hoop ik dat dat aanslaat.
Maar dan is het gedaan!!
Ik ga me nu verdiepen in broeken en shorten, en ook wat meer maken voor kleine broer.

Zijn jullie benieuwd?

 Ik alvast wel...








 


Follow Me on Pinterest



Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Instant crush: Dolores and me!

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!