Finale: Battle of the blogs II... Retro picknick!

Hier gaan we! Ronde 3, yes, we zijn door!!

Spannend afwachten naar de nieuwe opdracht...

De zoektocht naar een stof uit de hele webshop, was niet zo heel gemakkelijk. Hoe meer keuze, hoe moeilijker natuurlijk!

Ik zag het thema al, maar zonder opdracht, was het toch moeilijk kiezen. Ik waagde het erop en koos stof voor een jurk voor mezelf. Met een jaren '50 stijl kokerjurk in gedachten ging ik voor een stofje van Wild Flower Bouquet.


De volgende dag moesten we Deborah laten weten wat ons favoriete patroon was. Aangezien ik absoluut iets voor mezelf wilde naaien, koos ik voor een patroon dat ik al heel lang wilde maken. Roxanne van Yoke Overeem. Ik zou een heleboel aanpassingen maken tot een echt 50s rockabilly kokerjurk!


Groot was mijn verbazing toen ik de envelop van Deborah opendeed. Ik vond een gestreepte lap stof, met muntgroen en goud én een kaartje van Deborah.




Oh nee!! Daar ging mijn idee.
En oh nee, nu moet ik toch weer iets voor Fien maken...

Maar ach, de molen ging al snel weer aan het werk en er kwamen wel wat ideeën binnen.

Ik had het patroon Just Knot It van Mind the Whale thuis al liggen en wilde deze zomer toch eentje maken voor Fien.
Toch vond ik het niet helemaal dat.
Ik wilde terug naar die zelfde retro-feel van de vorige 2 rondes.

Ineens kwam het binnen! Hoe steek ik zoveel mogelijk Karen in een patroon? Door het helemaal aan te passen natuurlijk! Yes, ik wist het...








Wat vinden jullie ervan?


Ik maakte in plaats van een jurkje, een jaren 50 jumpsuit met hotpants.

Het voorpand behield ik, met de plooitjes. De rug moest ik natuurlijk wat aanpassen, of het arme kind geraakte niet in of uit de jumpsuit.

In plaats van het rugpand gewoon te knopen, maakte ik een overlap met kamsnapsluiting. De knoop die het patroon eigen maakt, maakte ik apart en naaide ik er gewoon op. Niemand die het verschil ziet, toch?


Voor het shortje gebruikte ik het patroon van de Pleatie Shortsuit van Tadah Patterns.


Om het wat pittiger te maken, speelde ik wat met de lijnen.














Fien zou Fien niet zijn, moest ze niet om een rokje vragen. Dus om haar tevreden te houden, naaide ik ook nog een cirkelrok met gouden elastiek, om toch tot een swingend 50s jurkje te komen.

Zo kan ze kiezen wat ze wil... Iedereen te tevreden!









Voor de foto's trokken we er alweer op uit met Leen, deze keer naar domein 'De Drie Fonteinen' in Vilvoorde.

We vonden het wel leuk om met deze outfit (én het prachtige weer) een picknick te doen.

We zochten een aantal leuke spulletjes samen en de rest ging vanzelf.


























Zijn jullie ook zo benieuwd naar wat Els en Isabel maakten?
Er is natuurlijk iemand die mijn keuze moest maken... 
Ben super benieuwd naar hoe het haar vergaan is én natuurlijk het resultaat.

Neem zeker een kijkje op de wedstrijdblog en misschien wil jij wel graag laten weten wie jouw voorkeur draagt...




Ik wil graag Deborah nog bedanken voor dit leuke avontuur. Ik heb er zeker van genoten, wat de uitkomst ook mag zijn! Ik heb grenzen verlegd en dingen gemaakt waar ik waarschijnlijk zonder wedstrijd nooit aan zou gedacht hebben!
Merci!!

Magnifieka


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!