Speelse streepjes

Enkele maanden geleden bestelde ik, voor de patroontest van de Frederique voor Marte van Compagnie M, een prachtig retro stofje bij Manaona. Dankzij Marte ontdekte ik dat deze webshop vol prachtige stofjes staat.

Ik kon dus ook niet weerstaan aan deze beauté.
Een gestreepte katoentje in multi color, met net de perfecte speelsheid en de juiste dosis 'cuteness' voor Fien.

Voor dit kleedje haalde ik de mosterd bij Kaatjenaaisels. Enkele weken terug postte zij dit zacht geel jurkje met een open rug en toen ik die foto's zag, kreeg mijn gekke gestreepte stof een bestemming. Perfect match! ❤

Ik vertrok van het voorpand van de Gloria top van Emma & Mona en liet Fien uit mijn biaiscollectie een kleurtje kiezen. Ik plooide biais van 20mm dubbel en stikte 3m op 2mm door. Dit werd mijn lint.

Voor het rokdeel gebruikte ik de halve cirkelrok van de Ileana van Compagnie M.
Ik plooide 3cm om aan de taille zodat ik een tunnel creëerde voor de elastiek aan het rugpand van de rok. Zo kon ik de jurk perfect aanpassen op haar maat.

Dit jurkje zat heel snel in elkaar en ik scoorde er wel goed mee! Zo blij dat ze weer is met haar mooie zomerjurk.
Nu alleen hopen dat de zomer nog even terugkomt...

Het geheel doet me wat denken aan snoepjes, dus namen we dat mee in de foto's... Ze had er in elk geval plezier in.



Snoepjes gooien is één, maar ze fotograferen terwijl ze vallen, was blijkbaar toch iets moeilijker dan ik dacht. (Ik moet nog veel leren van mijn camera. :-))










Als we nu met z'n allen hopen op nog een mooie zomer, kan zij nog wat genieten voor haar nieuwe zomerjurk!

Magnifieka


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!