Unicorns, verjaardagen en verdriet...

Alweer een jaartje ouder, dat kleine spook van mij!
6 kaarsen stonden er op de taart! 6 jaar al en toch lijkt het alsof we gisteren nog op neonatologie zaten...
November blijft elk jaar een moeilijke periode in ons huisje. Getekend voor altijd, met verdriet, woede, onmacht,...

De komst van Fien heeft heel wat bewogen in ons leven... Het veranderde ons leven voor goed.
Niet alleen fysiek, maar ook vooral mentaal.

De zwangerschap kwam er na een intense (en vooral lange) vruchtbaarheidsbehandeling en we werden ineens beloond met een tweeling. Twee kindjes in 1 klap, wat waren we blij!
Maar lang bleef die roze wolk niet duren. We verloren niet alleen één van de kindjes op 26 weken zwangerschap, Fien (en haar kleine zusje) werden ook nog eens op 31 weken heel plots geboren. 

Ook al lag ik al in het ziekenhuis en werden we goed voorbereid op een vroeggeboorte, we zijn goed verschoten.
Het was ook heel dubbel allemaal, het verdriet en het geluk lag zo dicht bij elkaar.

Ik verbleef een dikke week in het ziekenhuis en zat van 's morgens vroeg tot 's avonds laat naast de couveuse. Op 14 november mocht ik het ziekenhuis verlaten... 
En ook op die dag werd ons leven in 1 seconde weer helemaal overhoop gehaald. Mijn papa kreeg die dag een zwaar verkeersongeval en belandde in een coma, om na 6 weken op kerstavond de strijd op te geven.
Alweer verscheurd met enorm verdriet.

Hoe we die periode doorgekomen zijn, dat weet niemand.

Hoewel... Dit kleine popje, kleine, lieve Fien, zij trok me erdoor. Ik kroop in een bubbel, samen met mijn mini-meisje.
Na 5 weekjes mocht Fien eindelijk mee naar huis en kon het eindelijk beginnen, al was het al bijna meteen met een begrafenis...



Ondertussen 6 jaar later is Fien een prachtige grote, sterke meid!
Ze weet wat er gebeurd is met haar kleine zusje en heeft er heel dikwijls ook veel verdriet van. Maar ze blijft sterk en flink in haar zusje geloven. Ze volgt ons van tussen de sterretjes en op de maan, samen met opa.



Traditioneel maak ik voor de verjaardag altijd een kleedje, in het thema van de taart die ze gekozen heeft.
Dit jaar was dat een EENHOORN!




Op haar feest met de familie droeg ze een andere jurk, de eenhoorn jurk deed ze met veel trots aan voor haar feestje op school. 

Bij Madeline de Stoffenmadam vond ik een super schattig glitter tricootje met eenhoorns, perfect voor Fien!
Ik koos voor het patroon van Fons en Sien. Ik maakte maat 116 en die zit perfect. Fien is nogal een smalleke. 
Ik verlengde de rok wel een beetje. De boordjes werkte ik af met glitter boordstof, ook van bij Madeline. Perfect geheel!




Voor de foto's trokken we naar het park, en mijn dametje had er duidelijk weer zin in! Ze weet perfect wat ze moet doen. Heerlijk om te zien... Vinden jullie niet?
Het kleedje ging ondertussen was in, was uit! Ze is er helemaal gek van en dat is duidelijk te zien op de foto's...









Magnifieka

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!