Een bere-leuke Lena met een foutje!

Een inhaalmanoeuvre, dat was het plan deze vakantie. Nog wat stofjes verwerken, voor we aan de lentefeest en communiecollectie beginnen, voor Fien en haar nichtje.
Daar heb ik nog wel wat uitpluiswerk voor.

Dit stofje had ik al heel lang liggen. Fien koos het zelf bij één van onze bezoekjes aan de stoffenverkoop in Kapellen.
Het werd gekocht zonder doel, dus bleef het ook de hele tijd liggen in de voorraad.

Tot mijn oog ineens op het gratis patroon van WenSJe viel...
De Lena jurk zou perfect zijn voor deze bere-leuke stof.





Ik was bij de voorbereidingen alleen een beetje te snel. Ik knipte het patroon uit, legde het uit op mijn stof en begon vlijtig te knippen, zodat het klaarlag om 's avonds direct in elkaar te steken.

Daardoor had ik het rugpand dus gewoon op de vouw gelegd, in plaats van 6 cm te voorzien voor een plooi. En aangezien ik geen stof meer op overschot had, moest ik het dus gewoon zo in elkaar zetten dus... 

Maar geen probleem. Dat ging perfect en ziet er ook nog wel leuk uit.




Ik knipte voor Fien de grootste maat uit, maar verlengde het kleed met het verschil tussen maat 110 en 116, zodat ik de lengte van een 122 creëerde.
En de lengte zit perfect zo. Ik tekende 2 cm zoom, maar zoomde maar 1,5cm om.

Zij is er in elk geval heel blij mee, en bestelde al een tweede met een soortgelijke stof. 

Met de foto's had ze duidelijk veel plezier. We bleven binnen, aangezien het maar 3°C is buiten.
Door te weinig lichtinval zijn de foto's niet helemaal ok, maar ze kunnen er door. :-)
Dat het maar snel wat beter weer is, zodat we de foto's terug buiten kunnen trekken.





Ook broer kon het niet laten zich even te moeien, in zijn nieuwe sweater.
Ze kunnen niet mét elkaar, maar eigenlijk kunnen ze ook hélemaal niet zonder elkaar. 
Schattig wel, dat ze, ondanks het vele geruzie, elkaar toch elke keer weer opzoeken.



Tot snel!

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!