Ik maakte hem, de Nina culottes...

Toen ik bij Marte van Compagnie M de eerste foto's zag verschijnen van de broekrok, wist ik direct dat ik zo eentje voor mezelf zou maken.
Met 2 kleine kapoenen in huis, leek het mij een niet te missen kledingstuk. Gemakkelijk en handig wanneer je je veel moet bukken voor de kindjes.

Dus wanneer woensdag het patroon gelanceerd werd, kocht ik het meteen online!
En nog diezelfde dag ging ik aan de slag.
 Ik heb nogal de neiging mezelf te overschatten (zo blijkt), waardoor mijn zelfgemaakte kledingstukken altijd te groot zijn. Deze keer wilde ik dat in geen geval, dus tekende ik maatje 40 in plaats van maatje 42.

Ik gebruikte mijn ooit mega grote lap donkerblauwe gabardine. Ik kocht hem op het Stoffencircus in Antwerpen. Voor Kas maakte ik al een Cisse in deze stof.

Aan de zakken werkte ik met oud roze paspel, voor wat extra kleur. Voor de voering van de zakken gebruikte ik een dun donkerblauw katoentje, zodat de zakken niet te zwaar werden door teveel lagen gabardine.
Ik koos voor de versie met gulp (mijn eerste keer trouwens) en de korte overlapping en vond in mijn voorraad nog 2 roze knopen, die perfect passen bij het geheel.
Voor de zoom volgde ik de uitleg van de instructies. Wat een gemak! Nog nooit ging een zoom leggen zo makkelijk! Ik doe het nooit meer anders...

De broekrok zit super comfy en past perfect! Yeey! Ik ga hem zeker dragen, al moet ik nog een beetje wennen aan het nieuwe model.

Oordelen jullie maar... ;-)








Magnifieka

Follow Me on Pinterest

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Instant crush: Dolores and me!

Noa-love <3