New vintage pilot, my little man...

Hier gaan we! Ronde 2 van de Battle of the blogs II
Deze keer moesten we onze woonplaats voorstellen.
Ik woon in Zaventem, dus mijn project was snel beslist.

Ik koos voor een plek die voor mij veel betekent...
Ik werkte er 5 jaar, ik had er de tijd van mijn leven, leerde er fantastische mensen kennen... Al die jaren leek die plek wel magisch...
Ook de vreselijke dingen die er vorig jaar gebeurden, doet me die goede herinneringen niet vergeten! Gelukkig maar!

Ik heb het over 'Brussels Airport'!

Deze keer wilde ik iets voor Kas maken... Dus begon er alweer een zoektocht naar ideeën. Het idee kwam al snel! 


Maar toen ik bij Cas en Nina ging kijken in de lijst met stofjes waartussen we konden kiezen, wist ik het even niet meer. Het waren prachtige stofjes, deze keer allemaal van Cotton+Steel.
Ik wist wat ik wou, maar zag het niet direct. 
Mijn man koos uiteindelijk voor mij. En wat ben ik blij met zijn keuze!
Het klopt weer helemaal.
De stof met aardbeien heeft weer die retro-feel waar ik enorm van hou en wat ik ook heel graag graag wilde laten terugkomen. Zo hoop ik een beetje op een rode draad tussen mijn inzendingen.

Ik maakte van Kas een New Vintage Pilot à la Top Gun en Aviator. 


Met de Theo, van Zonen09, kwam ik uit mijn comfort zone. Om de één of andere reden heb ik het nog nooit aangedurfd om een hemd te naaien. Dat me leek me echt een brug te ver! 

Ik maakte voor de zekerheid toch eerst een testversie en gelukkig maar, want die bleek te klein. Oef! Dan maar een maatje groter, maatje 110 (standaard) al voor mijn kleine vent.



Ook het pilotenjasje werd eerst getest en maar goed ook want dit bleek dan weer wat te ruim. Vooraan aan de rits was het ook niet helemaal zoals ik het wou, dus paste het patroon wat aan. Wat centimeters minder hier en wat smaller daar en hup opnieuw aan de slag.
Ik koos voor het jasje Cockpit uit Homemade Mini Couture.
De stof van de testversie was wel een heel stuk makkelijker om mee te werken dan het kunstleer. My god, wat was dat!
Met hier en daar een klein schoonheidsfoutje, ben ik super tevreden met het resultaat! Wat een vet cool jasje is dit geworden, heel vintage... En het staat hem gewoon fantastisch!





Voor de broek koos ik voor de Cisse, eveneens van Zonen09. Het patroon is ongelooflijk tijdloos en super veelzijdig. Ik hou enorm van de pasvorm. Perfect dus voor dit project.
Met de brede rib probeerde ik ook een beetje terug te gaan naar de tijd van toen... :-)


Een piloot is natuurlijk geen piloot zonder pilotenmuts en bril.
Ik vond dit super leuk patroon in Ottobre (editie Herfst 4/2014) en de bril bestelde ik online.
Ook de beer kreeg nog een muts en bril. :-)


Samen met mijn vriendin Leen, trok ik er opnieuw op uit voor leuke foto's. Wat vinden jullie van het resultaat? Wij hadden alvast veel plezier!

Ohja, eeuwige dank natuurlijk aan mijn collega die me 2 vliegtuigjes leende... ☺️










Oef, het zit erop, beer... :-)



Deed hij het niet fantastisch? Ik vind hem om op te eten! Alle lof aan Leen... Ze deed dat weer super!




En ik ben weer heel benieuwd wat jullie er van vinden... 

Neem ook zeker eens een kijkje op de wedstrijdblog van Cas en Nina, zo zie je ook meteen de creaties van de andere kandidaten. Breng ook gerust je stem uit voor je favoriet.

Magnifieka 


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!