Het gekende succes: Alweer een Julia sweater.

In een vorigeblogpost kon u alles lezen over mijn to do lijst. Achteraf gezien bleek ik toch nog een paar projecten vergeten te zijn, maar kom, de lijst was al lang genoeg.

Om in het thema te blijven, dit is de Julia sweater van Compagnie M die helemaal af was. Behalve dan de applicatie die ik er absoluut op wilde borduren.
Weeral een first, want dat had ik nog niet geprobeerd.

Deze Julia is ook de allereerste in echte sweaterstof, in plaats van tricot. Ik maakte er al enkele voor mijn dochter, dat ziet u hier, hier en hier.
 
Ik tekende voor de derde keer dit patroon, alweer een maat groter! We zitten aan 4jr nu…
Het werd de simpele versie: volledig voorpand, volledig achterpand en het gewone halsboordje, helemaal in de prachtige okergele gespikkelde sweaterstof van bij Bellelien. Die is zo heerlijk zacht vanbinnen.

Omdat de trui helemaal geel was, vond ik dat ze toch nog een extraatje kon gebruiken. Een applicatie leek me een leuk idee en ging op zoek naar een fijne prent.
Het werd een vlinder, in een stofje van Hamburger Liebe voor Hilco, gekocht bij Ki&Ko.


Ik tekende de vlinder op karton, tekende die over op Vliesofix en knipte de prent ruw uit.
Ik streek de Vliesofix op de verkeerde kant van de katoenen stof en knipte vervolgens de vlinder mooi uit. Daarna verwijderde ik het beschermlaagje op de andere lijmkant en streek de vlinder tenslotte op de trui.
Restte me alleen nog de randen van de prent te overnaaien met een zigzagsteek en BAM klaar!


Dochter weer geweldig blij met de stoere maar toch lieflijke trui en mama blijft goed op dreef. Op naar het volgende stoere kledingstuk, voor mijn stoere dametje!



Next up: de Jacob van Zonen09!!
 
Zijn jullie ook benieuwd?
Magnifieka



Follow Me on Pinterest



Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!