De broek die niet gewenst is...

Mijn dochter houdt momenteel niet van jurken of rokjes, dus dacht ik: ik maak eens een broek! 

Na wat research, besloot ik dat de Jacob (van Zonen09) wel heel leuk zou zijn voor haar. Om zeker te zijn dat ze de broek ook echt mooi zou vinden, liet ik ze zelf paspel voor aan de zakjes kiezen.
Er was keuze genoeg: fel blauw, limoen, donkergroen, blauw, oranje, oud roze, goud, zilver, … en toch ging ze voor fuchsia.


Voor de stof, gebruikte ik een oude zwangerschapsbroek van mezelf. Een soepelvallende, donkerblauwe jeansstof. Perfect, dacht ik.
Eens aan de slag, bleek het maken van de broek helemaal niet zo moeilijk te zijn als ik gedacht had. En al snel was ik reuze enthousiast over het resultaat!
Wat zou ze er mooi mee zijn!
Nog een fuchsia knoopje, om het helemaal af te werken.


En toen moest ze passen…



'Nee, ik wil niet passen. Ik vind dat niet mooi!' En een heel weenconcert als gevolg…
Nu kreeg ze een broek, was het weer niet goed. 
Nu weet ik het helemaal niet meer…
Na lang vragen wat er dan scheelt met de broek, blijken het de roze paspelstukjes aan de zakken te zijn.

Bon, daar wist ik wel een quick-fix voor. Ik besloot er een ander kleur biaislint over te zetten en klaar is kees. Weer mocht ze kiezen uit mijn doos, uit verschillende kleurtjes. Ze koos donkerblauw met witte stipjes. En beloofde me dat ze de broek zo wel zou dragen…
Dus, mama aan de slag en hup, de klus geklaard.
Benieuwd wat ze er nu van vond…


Op de kapstok was het: WAUW mama, heel mooi. Maar toen ze ze vanmorgen moest aandoen voor school, was het weer hele ander koek.
Ze ging dus met een andere broek naar school en de Jacob is afgeschreven… 

Dat kleine meisjes van 3 al zo’n willetje hebben, had ik nooit durven denken.

Better luck next time?

Magnifieka



Follow Me on Pinterest


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!