Tester-de-test... Instant love...

Aan mijn naaikast hangt al een maand een kleedje, waarvan ik de zoom nog áltijd niet afgewerkt heb. Ondertussen rolden er al een heleboel andere stukken vanonder mijn machine.

Wie mijn blogje volgt, weet wat de reden hiervan is...
Fien vind het een prachtig mooi kleedje, ze wil het alleen niet aandoen. Tot grote spijt van mama!

Ik kocht in februari 2 prachtige stofjes in een klein hobbywinkeltje in Vilvoorde.
De stof met de bloemen stak er voor mij direct uit! Als tweede stofje koos ik voor een met zilver gespikkeld blauw stofje. Dit gebruikte ik ondertussen ook voor haar Trui met knopen, uit SVDHZ 2.

Dit kleedje diende als testkleedje voor een kleedje dat ik nog moet maken voor het communiefeest van mijn petekind en zijn broer! (in één van de prachtige Bambiblauw paneeltjes)

Ik maakte een Anna, ...., Claire, uit SVDHZ 2. Een simpel voorpand, het achterpand met knoopjes (in mijn versie met kamsnaps).
De rok is ook niet te veel speciaals. Vooraan zijn een paar fronsjes.




Ik tekende ook de terugflapmouwtjes, in de gespikkelde stof. Die vind ik wel een heel speels en pittig effect geven aan het kleedje.



Wederom prachtig resultaat, maar nog geen echt deftige aan-foto's.
Het is snel eens gepast, zodat ik kon zien of de maat goed was, maar dan moest het direct weer uit!



Weer een kleedje voor de kast, dat er hopelijk binnenkort toch eens uit mag, als ik de zoom afgewerkt heb althans.

*edit*
Patroon: Lotte Jamie Louise (SVDHZ 2)
Bloemen katoen: Robert Kaufman
Gespikkeld katoen: Hoffman Fabrics

Magnifieka





Follow Me on Pinterest



Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!