Omdat mannen soms ook nog een beetje kind zijn...

Enkele maanden geleden maakte ik voor mijn zoontje een Cisse die uitdraaide in een prachtig retro exemplaar. Mijn man was zelfs een beetje jaloers.

De vraag volgde al snel. 'Maak je voor mij ook zo'n short?'

Ik had nog net genoeg van het katoentje over om toch wat details toe te voegen. Dit stofje kocht ik begin dit jaar eens op een Stoffenspektake. Ik heb nu echt spijt dat het op is. 

Ik gecombineerde met kaki jeans, die we samen gingen kiezen bij Pauli in Leuven. De kleuren passen heel mooi samen.

Ik tekende de Stone short uit La Maison Victor (editie mei-juni) in maatje M en hoopte dat het goed zou zijn.

Gaandeweg was ik wat bang dat hij te groot ging zijn. Het zag er zo'n gigantische broek uit.
Ik knoeide met de gulp, ik zag maar niet hoe het moest. Ik deed zelfs alles terug los en begon opnieuw, net zoals ervoor want ik deed niets mis. Maar dan uiteindelijk had ik het ineens, dus kon ik weer verder. Oef!

De knoopsgaten aan de gulp maak ik volgende keer wat groter, voor het gebruiksgemak. Nu is het wat knoeien. Ik wil niet instaan voor de gevolgen als hij dringend naar het toilet moet.
Ik zette nog een extra knoop op de tailleband, zodat de short mooi aanblijft.
Als lintje nam ik dubbelgevouwen biaislint en gaf het 1 stiksel.
Mijn ventje is gelukkig heel blij met zijn Stone short. Ik had er van in het begin mijn twijfels bij of het wel iets werd. Ging het niet te kinderachtig zijn. Ma bon, hij vraagt, hij krijgt. En hij is blij!

Mission accomplished. Wat denken jullie?


Patroon: Stone Short - La Maison Victor (editie mei/juni '15)
Stof: kaki jeans - Pauli Leuven / katoen met auto's - Stoffenspektakel





Magnifieka

Follow Me on Pinterest

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!