Lewis rocks too!

Enkele dagen nadat ik deze beauty mocht testen, liet Marte van Compagnie M weten dat ze misschien ook wel een jongensversie wilde tekenen.

Marte liet ons een schets zien en ik was direct verkocht. Thuis lag alles net klaar voor een Lars van Zonen09. Ik had nog niks getekend of geknipt, dus de plannen konden nog gewijzigd worden. 

Ik moet jullie de Lewis coat ondertussen niet meer voorstellen, neem ik aan. 
De jas is gebaseerd op de Louisa coat, maar is toch uniek. De lijnen zijn aangepast, zodat de jas een iets stoerder karakter krijgt. 
Hij heeft dezelfde opties als bij de Louisa, met rits of knopen, gewoon rugpand of gedeeld rugpand, polsband,...

Met een deadline van een kleine week, ging ik aan de slag. De plannen voor een 2e Louisa voor Fien werden even opgeborgen, want eerst die van broer! Gelukkig had ik alles liggen.


Ik kocht in Kapellen een blauwe jeansachtige stof en een contrasterende rode stof om wat accenten te leggen. Ik moest alleen nog op zoek naar een leuk katoentje, voor de voering van de zakken. Dat vond ik bij Atelier in't Leerke, tijdens hun VIP avondopening.
Voor de binnenkant had ik al een pelske klaarliggen, dat ik online bestelde bij Madeline de stoffenmadam. Ik kocht ineens genoeg voor zijn jas en voor een tweede Louisa voor Fien.

Zaterdag tekende, knipte en verstevigde ik alles en zondagavond begon ik te naaien.
Het ging heel vlot omdat ik er, door de colorblocking, voor koos om geen paspel te gebruiken op de buitenkant. Enkel bij de binnenvoering gebruikte ik er wel. Een klein detail, maar het oogt wel mooier.



Opt eerste zicht leek het jasje mij wat kort, hoewel ik de patroondelen tegen hem gehouden had en mij dik okee leek. Maar ik vergat rekening te houden met zijn kleuterbuikje.
De jas is bijgevolg vooraan dus net iets te kort, maar niet problematisch.

Ik vond het een heerlijke test, met alweer een prachtige jas als resultaat.
Maandag, ruim voor de deadline, ging de jas mee naar Plopsaland. Door de ongelooflijke drukte daar, vergat ik natuurlijk foto's te nemen. En de dagen nadien kwam het er, ondanks de vakantie, eigenlijk ook niet meer van.

Vrijdag werd het patroon gelanceerd en ik had nog steeds geen foto's.
Dat maakte ik vandaag goed. Met het laatste zonneke, trokken Kas, Lewis en ik naar buiten! Eindelijk!













Marte, dat deed je weer goed! Er zullen veel Lewis'kes gemaakt worden deze winter. Dat is zeker!

Wil je zelf aan de slag? Dan heb je geluk, nog tot 4 december is het patroon te verkrijgen met een korting van 10% met de kortingscode LEWISCOAT10.

Ga zeker ook eens kijken op de website, daar kan je alles lezen over de Louisa & Lewis sewing contest 2016.
Waag zeker je kans, want er zijn prachtige prijzenpakketten!

Veel succes!

Tot een volgende...

Magnifieka


Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!