Louisa rocks again...

Aangezien mijn eerste Louisa net iets te klein was voor mijn dochter, plande ik direct al een tweede jas.  Ik ben absoluut fan van dit patroon! En mijn dochter gelukkig ook!
Nog voor het patroon uitkwam, had ik alles al in huis. Maar toen Marte ons ook vertelde over de Lewis jongensjas, kreeg die natuurlijk voorrang. Mijn zoontje is er gek op.

Ik bestelde voor Fien een groenblauwe rib bij Think Marie, met bijpassend katoentje. Maar toen ze het pelske zag van broer zijn jas, wilde ze veel liever ook pels in plaats van katoen aan de binnenkant.







Ik tekende deze keer de 4 jaar en verlengde de mouwen tot 5 jaar.

Anders dan bij de eerste 2 versies, maakte ik deze jas in verschillende stappen. Eén avond de buitenjas, een aantal dagen later de binnenjas. Een kleine week later de kap en de rits en dan op een zondagavond de afwerking. 
Ik was zo blij dat hij eindelijk af was. Maar na het keren, bleek de paspel vooraan aan de zak niet mooi uit te komen.
Pff, aan de kant ermee en effe stoom afblazen!

De volgende dag ging ik, met frisse moed, een paar stappen terug en zette ik dat verschil recht. Het zou me anders blijven storen. Het was ook echt niet mooi zo!

En nu.., nu is hij perfect!






Voor wie zelf ook heel graag aan de slag gaat met dit patroon, is er momenteel nog altijd een korting van 10% met de kortingcode LOUISACOAT10.

Ga zeker ook eens kijken op de website van Compagnie M. 
Daar kan je alles lezen over de
Louisa & Lewis sewing contest 2016.
Waag zeker je kans, want er zijn prachtige prijzenpakketten.
Succes!!

Magnifieka






Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!